fredag, augusti 14, 2009

Blog Candy hos Kim & Lite övrigt prat! ;o)

Hej!


*********************************************************************
Först av allt, måste jag tipsa er om denna ljuvliga Magnolia Blog Candy, som Kim har på sin Magnolia Blogg just nu!


Så om ni inte redan har tittat in hos henne och tagit en lott - skynda dit! :o)

För vem vill inte vinna detta!?



Kim firar just nu starten på sin Magnolia blogg, hoppa över dit - titta och njut! Hennes kort är underbara och detaljrika! :o)

****************************************************************************

Hoppas ni har det bra!

Idag har mamma och jag varit vid havet och solat. När vi kom fram, täckte tjocka, grå moln himmlen och vi gav nästan upp hoppet om solsken. Men sedan försvann molnen plötsligt och himmlen blev istället klarblå. :o) Det var så skönt med lite sol igen, efter allt regn och oväder som varit den senaste tiden. Igår både regnade och åskade det - då är det tur att man har pyssel att sitta inne och jobba med, eller hur!? Är så skönt att bara glömma bort regnet (nästan i alla fall!) och svepa in sig i "pyssel - dimman" *skratt* ;o) Satt och målade lite motiv, blir ett djungelkort nästa gång jag bloggar här. Hoppas ni vill komma tillbaka och titta då! ;o)

Om jag har tur, hinner jag fota och lägga ut det här på bloggen imorgon kväll. Annars blir det på söndag! ;o) Mamma pratade om att åka till Göteborg imorgon och handla lite, så vi får se hur det blir! Behöver lite nya saker nu när skolan börjar igen på onsdag. *ryser* Är man konstig om man är nervös för att börja högstadiet!? Känns så jobbigt att man inte vet hur det kommer bli, allting kommer vara nytt och annorlunda - klasskompisar, skolan, bussen, allt! Märks det att jag inte är den som gillar förändringar!? *skratt*

Tycker tiden går så fort - för fort. Det var ju inte länge sedan jag var lika nervös för att börja fyran! ;o)

Men ja ja, det är väl som det är. Och det blir säkert bra i högstadiet, när man väl kommer in i det. (hoppas jag i alla fall! ;o))

TUSEN TACK för alla kommentarer! Sätter så stort pris på dom!

Ytterligare ett stort tack till alla er som deltagit i mitt lotteri! Sista dagen att delta är på tisdag - kommer dra vinnaren här på bloggen tisdag kväll, och fram tills den stund jag bloggar om vinnaren, är det fritt fram att lämna en kommentar och delta! :o)

Naturligtvis får även du som inte har blogg vara med! Det är bara att maila mig på erlandssonhanna@telia.com.

Ha det bra!

Kramar från Hanna

8 kommentarer:

Annacarin sa...

Håller med dig Hanna, vi har fått nog av regn och rusk nu!
Här har det också varit en hyfsad dag men blåsigt, det har inte varit så jätte skönt. Men solen har varit framme och det har gjort hela dagen så mycket lättare!

Kram Annacarin
Ps jag tycker det är bra med en ursäkt att få sitta inne och pyssla med...

Kim Piggott sa...

So glad you had a wonderful day at the sea Hanna.
Please don't worry about school I know you are going to love it and meet so many new people.
Thank you so much for joining in my candy good luck!
hugs
kim x

Lena B E sa...

Det kommer att gå jättebra i högstadiet ska du se...jag vill minnas att jag också var nervös när jag skulle börja i 7an (det är nog alla) men man kommer snart in i det hela, och kul är det för man får så många nya kompisar! Ha det bra. Kram Lena

Lena B E sa...

Glömde... Lycka till!

Christine Schärfer sa...

Hej Hanna, hitta hit genom Sukkersött kreationer. Jättefina saker du gör och du är 13år? Jag bugar mig. Min yngsta dotter är också 13 och ska börja på en ny skola. Hon är också lite nervös så jag förstår dig. Men det ska nog gå bra för er båda. Hit kommer jag nog att kika in då och då. Ha det bra.

Kram
Christine

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vad härligt med en dag på stranden! Och vilken tur i hade med vädret! Här har det regnat nästan konstant hela veckan... Så himla ledsamt. Känns som att sommaren är slut och då har det knappt varit någon sommar?! *snyft* Jag avskyr hösten! Får väl bosätta mig i något varmare land under vinterhalvåret... *ler*

Och du? Klart man är nervös för högstadiet! Det är ju sååå mycket nytt som sker då! Jag minns själv att den största förändringen i mina skolår var från sexan till sjuan. Jag var liksom barn i början av det sommarlovet - men en fullfjädrad tonåring i slutet... Svårt att förklara, men det var verkligen inte samma jag i sexan, som i sjuan.
Men du kommer säkert tycka det är kul, för det händer en hel del!

Ha de bäst tjejen!
Kram /Angelica

Ida sa...

Hei igjen!!;D
I dag har nesten jeg også regnet bort!:P hehe, knall fint vær i sommer ikke sant??:o)
Men du, jeg begynte jo på ungdomsskolen (det sier vi i Norge;D) i fjor. Jeg skulle begynne på en helt ny skole, få nye lærere og klassekamerater og selfølgelig var jeg spent og gruet meg litt før skolestart. Men! 8. klasse er det kjekkeste året jeg noen gang har gått! Det har gått så fort at jeg synes det er helt rart å ikke være blandt de yngste på skolen lenger... Du må bare glede deg, det blir knall kjekt;D!!
Jeg begynner også på skolen på onsdag... men-men, det blir i hvertfall kjekt å se alle vennene mine igjen!! Ha en fortsatt super duper helg og nyt resten av ferien!!
Enda en stooor klem fra Ida:o)

Jannhild sa...

Å så deilig det høres ut å være ved sjøen!! Ja for her jeg bor har vi nesten regnet bort.... Det øser ned!! Men i morgen skal det visst bli fint, så håper på det!!

Det er ikke det minste rart at du er spent for å begynne på högstadiet, det er vel helt normalt å ha spenninger for nye ting!
Ønsker deg lykke til på skolen på onsdag. Det går nok kjempefint skal du se!!

Tuuuusen tuuusen takk for kjempeflott kommentar i bloggen min!!

God god klem fra meg!
Jannhild