onsdag, januari 06, 2010

NEW DT CARD! - "LOVE" - A gift from the heart (A spoon full of sugar - Hearts & Cute Card Thursday - All New)

Hej!
Hoppas ni haft en bra start på 2010!
Ett av mina nyårslöften var att bli bättre på att blogga... nu har 6 dagar av det nya året passerat och fortfarande har inget nytt visats här...
Men nu är jag här igen, med ett nytt kort och en ny skiss den här gången!
Idag har julen dansats (läs: klickats) bort från bloggen. Lite sorgligt, men också roligt med en ny och fin layout. :o) Tycker det är så roligt att "möblera" om här då och då... Vissa resultat mer lyckade än de andra... Men min stora fråga är nu, vad tycker ni???
I måndags var en kompis hemma hos mig och pysslade lite. Hon håller också på med scrapbooking och gör jättefina kort. :o)
Fick ihop layout och pappersarbete. Tänka sig att det går mycket lättare att scrappa när man kan skrattar och har roligt under tiden. ;o)
Satt och målade stämpelmotivet igår kväll. Tycker det är så skönt att bara sitta och måla, timme in och timme ut, bara få sjunk in i färg, form och penseldrag... ;o)
Dagens kort är ett bidrag till veckans utmaning på A spoon full of sugar, där temat är "Hearts".
Mina tre hjärtan syns inte så tydligt, men charms och två vita pärl hjärtan från Kort og Godt (se detaljbilder längre ner) finns med. :o) Hoppas att detta godkänns!
Är också ett bidrag till Cute Card Thursday, där temat är "All New"...
Har använt nya papper (för mig) och två nya stämplar från Magnolia, samt min nya Retro Flower Punch. :o)

Denna tjejen var en av mina två favoriter från mitt DT paket. Jag kände lite extra för henne, på något sätt. När jag först såg henne, fick jag mängder av idéer, tankarna producerade massor av bilder på hur kortet skulle kunna se ut.
Men så i lördags, när jag fick för mig att jag verkligen skulle göra ett kort med henne på, fick jag fullständigt hjärnsläpp och beslutsångest. Blå papper eller rosa? Kanske gröna? Gula?
Till slut blev det dessa roströda och gröna papper från Basic Grey och Melissa Frances.
Har haft ett gott öga till det vackra papperet med rosor (Basic Grey) länge, men aldrig hittat det. Men till min förtjusning gick jag rakt på det i Magnolias butik förra veckan. Snacka om lycka! Var lite nervös när jag klippte i det, måste jag säga... ;o)


Är inte toffsarna söta!?? Dagens skiss... :o)

Ser ni att jag satt två små, vita halvpärlor som knappar i Tildas skor? Syns lite dåligt... Glömde fota det... Idén är hämtad från Camillas blogg. :o)
Har lagt en grå skugga runt motivet med ProMarker pennan Cool Grey 1. Även om den inte syns så tydligt, blir det en fin effekt som lyfter både motiv och färgläggning.
(obs!!! Om du målar med Distress Ink, och stämplar med en vattenfast dyna, är det bra att tänka på att inte rita med ProMarker pennan precis på linjerna på ett nystämplat motiv. Då är det lätt att den svarta stämpelfärgen "blöder". Tänk också på att Distress färgen har torkat när du ritar skuggan, så att den inte inte läcker ut i den grå färgen runt omkring motivet av misstag.) :o)
Målat med Distress Ink på akvarellpapper.
Distress Ink
Hud - Tattered Rose, Vintage Photo
Hår - Antique Linen, Vintage Photo, Walnut Stain
Skor - Black Soot
Strumpor & blus (ärmar) - Weathered Wood
Klänning - Aged Mahogany, Tattered Rose, Milled Lavendar, Vintage Photo, Faded Jeans.
Tre vita blommor från Magnolia.
En hjärtformad charm med texten "Made with Love"

Stor, vit blomma och rosor från Magnolia. Hjärta från Kort og Godt.
Kunde inte låta bli att placera ut lite Retro blommor över kortet också... hela tolv stycken blev det... tycker så bra om min nya stans! :o)
Stansade blommorna i pappret från Melissa Frances och inkade kanterna med Ink Blending Tool och Distress Ink, Walnut Stain.
Stämplade en av Magnolias fina swirvlar (New Year Swirvl - 2008) över en blomma i taget (lite jobbigt, jag vet, men jag lovar, det är värt besväret!!!) med en clear dyna och embossade sedan med "Hologram" som är ett klart embossing pulver med glitter.


Tyckte den här texten passade bra till temat. ;o)
Eller ja... den hade nog fått vara med i alla fall! Tycker så bra om både budskapet och typsnittet... som om man suttit och skrivit på en gammal skrivmaskin. :o)
Här ser ni också det andra hjärtat från Kort og Godt och en skymt av en biljetten från Tim Holtz.
Hoppas ni fått lite inspiration! :o)
Välkommen åter! ;o)
Men, innan jag går vill jag bara säga TUSEN TACK för alla fina kommentarer ni ger mig!
Mina mungipor åker ändå upp till öronen när jag läser, *you make my day!*
Många Kramar från Hanna

47 kommentarer:

Yvonne sa...

Åh, Hanna, det er fullstendig nyyydelig! Du er bare helt utrolig dyktig til å male og sette sammen kort. Masse herlige detaljer. Blir helt stum av beundring jeg. Du er en stor inspirasjon skal du vite!
Klem, Yvonne :)
PS! Bloggen din ble veldig fin, herlig vårlig.

Camilla sa...

Kära Hanna!
Ett fantastiskt vackert och alldeles underbart kort!
Alla dessa vackra och älskade detaljer du radar upp på kortet.
helt makalöst!
Och färgerna mmmmm...ljuvliga.
Jag kännde också lite extra för henne.
Och pärlorna dom syns:))
Tack för skissen den är super fin..
Kramar i massor Camilla

Riet sa...

Ohhh wowww Hanna,what a beautiful card,i love your image and colours.
So gorgeous papers and details.

Hugs Riet.xx

Susie Sugar sa...

Totally amazing this is so beautiful I am in love with it !!
great work
hugs Susie x

Mandy sa...

Hi Hanna, STUNNING card as always hunny, so many beautiful details to look at, it must have taken you hours to create, amd another gorgeous sketch I see, love them
love and hugs Mandy xx

MonaV sa...

Hei på deg:)
Nå har jeg bladd meg opp og ned i bloggen din, og gosj så masse fine kort.
Nydelig malt og flotte detaljer.
Du er flink!

Klem fra Norge

Hildegunn sa...

Så lig nydelig kort, skikkelig flotte farger og så mange kjempenydelige detaljer!

Klem

Ayelet {Jenny} sa...

Perfect as usualll:-) Love the LO the colours the flowers , everything! X

Tab sa...

Oh dear Hanna, your card it truly beautiful, I love this image and your colouring is fabulous! All the embellies are gorgeous, I could stare at it for ages, so much detail!
Well done, dear friend!
Tab xxx

stephanne sa...

A wonderful work of art!! So many layers of beautiful textures, papers and embellishments, your cards are always stunning!! I hope you had a wonderful holiday season!!
Take Care,
Stephanne

Anonym sa...

Tack vännen, för dina goa ord inne hos mig!! Rodnar av allt beröm!

Tycker verkligen om den nya designen i bloggen, sneglade på var du hittat den, ska kolla in de tmer sen.

Länken till MS-stans-utlottningen är felaktig! Hittade rätt genom att googla på Hege-Annies, men länken du har på bilden är fel... kolla på det!

Många kramar till dig vännen på det nya året, hoppas det blir ett bra år för dig!!

Lenas kort sa...

Sukk,for ett nydelig kort!Bare digger det!Ha en fin kveld :-)

Brocéliane sa...

simply stunning :)

Papirdilla sa...

Hei, Hanna. Kortet ditt er så utrolig vakkert. Du slutter aldri å imponere meg:)

Jeg har en award til deg i bloggen min!

Klem,
Hanne

❤ Kaia sa...

Wow, Hanna, dette var fantastisk flott.
Fargelegginga av motivet er bare helt himmelsk flott, jeg har mye å lære der ser jeg...
Skissen din var kjempelekker den også, oppsettet er helt nydelig...
Godt nytt år forresten, og bloggen din er kjempeflott.
Stor klem fra Kaia

Nilla sa...

Så vackert kort med så många härliga detaljer! Kram Nilla

Dena sa...

Hanna! This is such a gorgeous card. You have soooooo many wonderful details to look at!!! I am so impressed with your coloring!!
Hugs, Dena

Anonym sa...

Hej Hanna.
Godt nytår til dig også.
Tusind tak for alle dine søde ord om mine kort/æsker.
Jeg ville da gerne lave en til dig, hvis du altså gerne vil have en æske chokolade pyntet af mig. Det vil jeg gerne.
Hvilket smukt kort du har lavet. Der er så mange flotte detaljer, at jeg kan blive ved med at kigge på kortet. Du er så super dygtig. Jeg glæder mig til at kigge forbi din blog og blive inspireret.
Dorte (www.dot-scrap.blogspot.com)

Aija sa...

Happy New Year you too! Hopefully lots of happy crafting :)
What a great first card for this year. So many lovely details to look at!
Hugs,
Aija

Anonym sa...

Wow Hanna you always amaze me !!!
Your card is so gorgeous, colouring is so perfect as always. Your stamps are really alive. I love all the fabulous details and all the romantic flowers. This the Hanna's style !!!
I can rest a journey on your blog.
Big Hugs and Happy New Year full of health and happiness.
Hugs
Mag :)

Catharina sa...

Jaha nu har du varit framme igen!Helt underbart vackert kort du gjort och sen så målar du ju så fantastiskt också,jag förstår bara inte hur du kan få det så snyggt!
Kram

Aud Kirsten sa...

Åh, Hanna dette var bare så utrolig nydelig, er bare sååå imponert over kortene dine:)

Klem;o)

Malin E sa...

Vilka jättefina kort du gör Hanna! Jag är hemskt imponerad då du är så ung oxå du har en fantastisk talang måste jag säga.Jag ska nog prova mig på nån av dina skisser här så småningom oxå, de verkar vara roliga att följa.
Kram Malin

Heidi sa...

Hei Hanna.
Er på en liten bloggrunde og havnet tilfeldigvis innom bloggen din. Et utrolig flott kort du har laget her,helt nydelig fargelagt og lekkert pyntet:)
Men du har jo så masse flott i bloggen din, så jeg tror jeg må komme tilbake hit igjen!!

ha en fin kveld!
klem fra Heidi :)

Michele Roos sa...

Oh Hanna, this is such a beautiful card. Love the image you've used and the colouring is amazing. Love the papers and all the details to. Hugs Michele x

Grenouille Greetings sa...

Hanna - this card is GORGEOUS!!! I love the papers you have used and your flowers (as usual) are beautiful. Your colouring of Tilda is divine and I particularly like the added sparkle and the little pearls on her shoes. This is a masterpiece! Warmest wishes to you! Lesley

May-Bente sa...

Hei Hanna!!
Kortet ditt er alldeles nydelig, spekkert med masse herligheter og motivet er så flott fargelagt.
Du er super dyktig.

Klem fra May-Bente

Chris sa...

A fabulous card Hanna and so full of wonderful details! I keep seeing something different the more I look it at. Superb colouring and the design and sketch are perfection too. Have a great weekend. Hugs, Chris x

Heather sa...

Hi Hanna - thanks for your visit and lovely comment. Sorry I've been neglecting you lately - moving house in December was not a good idea.
Your card is as beautiful as ever, wonderful papers and colours, astounding colouring and your attention to every amazing detail is second to none.
Hope you have a wonderful 2010.
hugs Heather xx

Hege-Annie Simonsen sa...

Oh my! Noe så nyyydelig! Kjempelekkert, kjempesøtt! :))

Du lager så mye aldeles fõrtjusande vackert - om jeg skal si det på svensk! :)

Takk for at du deltar i min candy. Får bare ønske deg lykke til der!
Klemmer i fleng fra Hege :)

Carina sa...

Jag kan inget annat än att hålla med alla här om vilket underbart kort detta är (och alla andra med). Du är sååå otroligt duktig.

Joey sa...

Oh mY gosh Hanna, your work is stunning, the detail you have put into this card is just amazing!!! Joey.x

Lena Katrine sa...

Godt nyttår, Hannah!

Noe så vakkert!!! Så lekre farger, alle lagene med nydelige papirer, lekre detaljer og nydelig fargelegging!
Du er en utrolig stor inspirasjonskilde, vennen!

Go'klem

Jilli sa...

Wow, what a truly stunning card Hanna! Gorgeous papers and once again such beautiful attention to detail. Totally amazing! Another sketch too yay! Hugs Jillix

Julie sa...

This is something really special Hannah- quite fabulous!!! Can you ever bear to part with any of your cards - they are all so fantastic! Your colouring is to die for and I love this sketch. You are an inspiration!!! Juliexx

Nixe-Moni sa...

What a gorgeous card! Love everything about it. All the details are fantastic and your colouring of sweet Tilda is perfectly.
Hugs
Moni

Carola sa...

Alldeles otroligt vackra kort här i din blogg, du är jätte duktig :)

debbie sa...

Hi Hanna
you are a very talented young lady, I love your cards and you are a real inspiration, keep up the good work, love from Debbie x

BA sa...

hi hanna!!
your card is stunning, I love everything, your coloring is really perfect
xoxo BA

Spyder sa...

Beautiful card!
(Lyn)

Monique Lokhorst sa...

Hello Hanna,

What a stunning cards you have made. Each card is a pleasure for my eyes, the colours are so beatiful. Love to visit your blog.

Hugs,
Monique xxx

Ila sa...

Oh Wow!! this is over the top Gorgeous Hanna!!...your coloring and details are Beautiful!!..Hugs, Ila

Bernadet sa...

wowwwwwwwwww Hanna!!!
I love the way you are colloring!!
Sooo beautifull, and your cards are even so great!!!!

Hilde sa...

Nydelig Hanna!! Du er superdyktig, og jeg nevner deg ofte i butikken og på treff når det er snakk om inspirasjonskilder!!
Digger det du lager!

Loreal Blondi sa...

Hittade bloggen din första gången o jag är alldeles utan ord!
Så fantastiska kort du har gjort! Inte bara den här - fast det är ju rena rama jätte.... o mer fantastisk - utan alla kort jag hittade.
Fortsätt bara o vem vet hur långt du kan komma!!!

Monique sa...

Hello Hanna,

What a beautiful cards you make! You really have tallent though. Congratulations
greetings
Monique

Jazzi Ka sa...

Hi Hanna,

I cannot understand one word of swedish, but what I see is really beautyful. I will follow you. ;)

Bye bye
Jessika