söndag, december 07, 2008

Välkommen!!!

Välkommen till min blogg! :)


Jag är en tjej på tolv år som älskar att pyssla! Jag bor i en liten by som heter Öxabäck, tillsammans med min mamma, pappa och vår katt, Grävlis.


I somras började jag tillverka mina egna kort. Det är så roligt, jag älskar verkligen denna hobby! Tidigare har jag gjort egna smycken och tovat.

I den här bloggen kommer jag att lägga ut bilder på korten som jag gör.
Just nu håller jag på att tillverka mina julkort.


Här kommer ett av dem:





I bakgrunden har jag stämplat med en textstämpel från Reprint. Tomten är från Magnolia och är fäst med 3D-kuddar på en bakgrund av ett chalkat akvarell papper. Jag har målat honom med Distresser.



"Lacket" på paketen är Liquid Pearls Ruby Red. På snöflinge bradsen har jag tagit Stickles Diamond för glittereffekt.


God Jul - texten har jag stämplat och sedan broderat med korsstygn. Idén har jag fått från SasSa.



Ha det bra!
Kram
Hanna





1 kommentar:

Therése sa...

Vilken smart idé! Att brodera med korsstygn efter stämpeln. Tror jag har en sådan stämpel liggandes... måste defenitivt testa det på nästa julkort jag gör!
Tack... =)