torsdag, december 10, 2009

Ett litet livstecken från en sorgligt dålig bloggare...

Hejhej!

Hoppas ni har haft en hittills trevlig vecka!

Oj,oj,oj... Här har det inte varit mycket uppdaterat. Inte ens nu när det är Hannas Jul och allt. Men nu blir det snart ändring på det. Imorgon kommer ett nytt kort upp här på bloggen, och sedan ska det bli allt tätare mellan inläggen här på bloggen under December månad.
Det lovar jag.

Nu har jag håltimma. Lärarna är snälla såhär nu innan jullovet, och ger oss mycket mer ledigt. Det uppskattas! ;o)

Särskilt såhär på på torsdagar, som är en mycket jobbig dag annars. Hela timmars långa lektioner och inga raster. Det är lite körigt, särskilt nu i slutet på veckan, då man bara längtar efter stunden då klockan slår 14.20 på fredagseftermiddagen och man får ta bussen hem, och det enda som rör sig i tankarna är "HELG!!!".

Idag om en vecka är det julavslutning. Tänk att hela terminen redan har gått. En sjättedel av högstadiet och halva sjuan är redan gjord. Det är helt otroligt.
Första skoldagen i den nya skolan känns inte alls långt borta, som att blicka tillbaka på föregående vecka. Tiden bara rusar iväg. Vet inte om det är bra eller dåligt. Beror väll på hur man ser det.

Ska bli skönt med några veckors lov, då man kan vila och ta det lugnt. Känns som om man behöver det.

Var så säker på att det var lördag i morses när jag låg i sängen, precis i den stunden mellan sömn och då man vaknar. Någonstans, långt borta hörde jag "Hanna, vakna!"... och jag inser att det bara är torsdag. Blev så besviken. Jag kan fortfarande inte riktigt släppa det. Det gjorde dagen om möjligt ännu segare. Att tro att man var ledig, för att sedan inse att man ska göra sig i ordning för skolveckans värsta dag. Det var ingen rolig upptäckt.
Men, men vad gör man?

Nästa lektion blir det SO. Människans historia. Lite intressant och lite långtråkigt på samma gång. Men bättre än mycket annat.
Hade matteprov i morses till exempel. Det är aldrig roligt! ;o) De där fem minuterna innan ett prov är nog de mest nervösa under skoltiden. Skulle jag pluggat mer? Var det något jag missade? Tänk om jag inte kommer ihåg? Inte kan någonting?
Och jag får inte ens betyg än! (tur är väll det) Om jag beter mig såhär utan att ens få betyg... jag vågar inte ens tänka på hur nervös jag kommer vara när jag ska få det!

Usch... men nog pratat om skolan!

Imorgon kväll kommer som sagt ett nytt kort läggas upp här.
Kanske vill ni komma och titta då?

Ha det bra tills dess!
Många kramar från Hanna

1 kommentar:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad skönt att se att du har det bra om det trots allt är en tufft i skolan.
Väntar med spänning på dittt kort.
KRam