söndag, april 15, 2012

Tutorial - Colouring detailed hair with Distress Ink & Distress Markers


Hej! :o)

Ibland får jag ett infall och köper något utan att veta vad jag ska använda det till.
Det här är en av anledningarna varför min månadspeng inte varar särskilt länge.

Det finns gånger då jag frågar mig själv
"varför köpte jag detta?"

Men ibland händer det att impulsköp av detta slag blir de allra bästa.
Och så var det med min nya Distress Ink Marker Walnut Stain.
 Idag tänkte jag dela med mig av en teknik som jag använde mig av när jag lekte lite med mitt nya inköp häromdagen,
nämligen hur du snabbt och enkelt kan färglägga detaljerat hår.
Du behöver:

Distress Ink (refill eller dyna) Vintage Photo
Distress Marker Walnut Stain
Akvarellpapper
Pensel
Stämpel & Vattenfast dyna


Börja med att stämpla ditt motiv.
Jag har använt mig av tekniken "No Lines", därför är motivet något blekt, men jag hoppas ni ser ändå :)



Skissa upp slingorna med Distress Markern.




Den fina spetsen på pennan gör att du kan få otroligt fina detaljer i håret. 




Fyll i de vita partierna med ett tunt lager Distress Ink Vintage Photo (från dyna eller refillflaska).




Använd så lite vatten som möjligt för att inte Distress Markern ska börja "blöda".
Fyll i linjerna med Distress Markern igen, och börja skugga lite lätt.
Bygg sedan på ett andra lager med Vintage Photo om du tycker det behövs :o)



Hoppas ni fått lite inspiration! ;o)
Lämna gärna en liten kommentar innan du går så att jag vet vem du är och kan besöka dig tillbaka :o)

Stor kram,
Hanna

14 kommentarer:

Exclusively by Mel sa...

Brilliant Hanna, thanks so much for your fab tutorial :)
xxx

cathylynn sa...

Hanna a Giant "THANK YOU" for sharing this turorial with us. I love your art and another "Thank you for visiting my blog!!"
Hugs, Cathy-Lynn

Anne-Eddie sa...

Fantastisk. Takk skal du ha!!
Klem fra Anne-Eddie ;D

Petra sa...

så underbart att du delar med dig hur du gör, och så fint det blev. Kortet är fantastiskt. Måste nog köpa några av de där pennorna snart nu när jag fått se dem målade på en Magnolia. kram Petra

Heidi sa...

Supert! Takk for tipset

Klem klem

Jessica sa...

Åh, du är så inspirerande Hanna:) Jag blev väldigt sugen på att pröva de där pennorna nu... Resultatet blev jättesnyggt!

Kram Jessica

Angelica sa...

Du får det att se så lätt ut....och snyggt blir det!!
Ha det gott!!

Åsa/asamia sa...

Tack för tipset, har funderat om jag ska köpa nån penna, just att använda som du gjorde. Nu kanske jag törs ;) Du färglägger jättefint!

Julie sa...

Great tutorial Hanna! I am just starting to work with the distress markers, so your tutorial is coming in very handy.

Thanks for visiting my blog and leaving such a sweet comment.

Hugz,
Julie

Anonym sa...

This is the first time i have seen your cards Hanna!! This is amazing!! I think I'm going to need to buy the distress markers now...

Hugs Naomi

Anonym sa...

super Hanna! tack så jätte mycket för tutten! ha, ha, det blev något helt annat på svenska, men du vet vad jag menar...lol.
Jag köpte också distress pennorna, det roliga är att jag gömt dom för min dotter, o nu kan jag inte hitta dom, har letat i nån månad nu, heeelt sans löst, ha, ha.
ha en underbar helg hanna!
stor kram!

Teresa sa...

Great tutorial Hanna thanks for sharing, I am just learning to paint with distress inks and loving the finished look, your cards are always a fabulous inspiration to me and always have been since I started blogging. Thank you for the lovely comment on my blog it means a lot to me. Hugs Teresa xx

Pam Sparks sa...

Hi Hanna! wonderful tutorial! I am loving the Distress markers too! so fun! thanks for sharing!

Sandra Hammer sa...

Fin teknikk! Takk for tipset :)

Du lager enormt mye fint :D

Smil fra Sandra