söndag, oktober 04, 2009

Tovad Halloween pumpa i ull & Kanelbullens dag

Hej!
Hoppas ni har det bra!
Igår var jag på Magnolia och hämtade mitt första DT paket.
Det var fyllt till bredden med söta Halloween stämplar som jag satte händerna i med en gång när jag kom hem. ;o)
Har särskilt en favorit, som kommer finnas på mitt kommande kort, jag håller på med just nu.
Kan avslöja att det blir mycket lila och svart på detta kort... ;o)
Halloween är inte min starka sida. Har aldrig gjort Halloween kort tidigare, så det är en stor utmaning! ;o)
Vi får väl se hur det blir!
Men för att få lite "Halloween känsla", tovade jag denna pumpa i ull, som också blir Helgens Inspirationsbild...

Här blåser och regnar det om vart annat.
Igår var det riktigt otrevligt.
Nästan full storm, kändes det som.
Men idag har det trots allt lugnat ner sig lite, som tur är! :o)
Och så är det ju kanelbullens dag också! Det får man ju inte missa...! :o)
Här kommer en bild på mammas kanelbullar:

Ni får ursäkta bildkvalitén... inte den bästa precis! ;o)

Var mörkt ute när jag fotade.

Ha det bra! :o)

Önskar er en fortsatt trevlig söndag!

Kramar från Hanna

11 kommentarer:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad kul det sk abli att få se dina nya stämplar som du har fått och vad du gör med dessa.
Vad gott med bullar det bakades här med i går.
Ha en bra vecka i skolan

Kram Christina

Camilla sa...

Mumms, Kanelbullar är sååå in i Norden smaskis.
Borde baka jag med:)
Har gjort lite Halloween kort jag med, visst var det fina DT stämplar.
Jag har också en liten favorit och hon visar sig så småningom.
Ska jobba undan lite här för ska uppdatera bloggen i kväll tänkte jag.
Har ju lite att avslöja.

Spännande att få se dina kort.
Kramar Camilla.

Camilla sa...

Åh, jag glömde ju säga att pumpan är ju ur gullig.
hur stor är den?

Fina färger du fått fram.
Kramar igen: Camilla

Anonym sa...

Hej igjen!!
Så fint gresskar!! Gleder meg sååå til å se kortet ditt;D! Ååååå, nå fikk jeg lyst på boller!!
Ha en fortsatt super helg! Vi har akkurat begynt på høstferien, så dette blir en kreativ uke! Haha;P!
Snakes, klem fra Ida:o)!

Aina sa...

Mmmm, det så godt ut! Nå fikk jeg lyst på kanelboller :O) Gleder meg til å se ditt neste mesterverk, med nye stempler :O)

Janiel/ janny sa...

oh I wish I had one of those yummy looking rolls right now!! Gosh they look good!
I can't wait to see what you do with your Mag DT Kit.
Have a blessed day sweetie, janny

Heather sa...

Hi Hanna - love your pumpkin, your Mother's cinnamon rolls look delicious, now my mouth is watering. Can't wait to see what you create with your new Magnolias.
hugs Heather xx

Therese sa...

Åh så söt pumpa! Önskar att jag kunde göra något sådant.
Ska bli jättespännande att få se dina DT kort.
Massa kramar

Tiina sa...

Hej hej!!
Superläcker pumpa!!! och bullarna ser hur smaskiga ut som helst!!
Ha en bra vecka
Kram Tiina

DawnMarie sa...

Hi Hanna, love your felted pumpkin, it looks fab. Your mum's cinammon rolls look gorgeous, I can almost smell them. Hugs Dawn Marie.xx

Suz sa...

Vilken underbart fin pumpa! Du kanelbullar....MUMS! Hoppas du har det bra!
Varm kram Suz