söndag, september 25, 2011

En kärleksförklaring...

Hej!

Åh. Jag måste varna er.
Det här är ett helt meningslöst, känslomässigt inlägg,
som jag bara måste skriva.

Jag älskar er.
Så, då var det sagt. ;o)

Jag har varit så dålig på att blogga de senaste månaderna,
och det känns i hela kroppen.
Fingrarna längtar efter tangentbordet.
Ögonen saknar alla vackra konstverk från min blogg-lista.
Och hjärnan...
ja, jag tror bestämt att det är lite beroendeframkallande det här med att ha en blogg.
För mest av allt, saknar jag er.

Det är så lustigt.
Jag känner er inte personligen. Ändå kan jag sitta och fundera på er på bussen,
i klädaffären, när jag spatserar omkring på grusvägarna i området där jag bor, när jag ska sova,
eller som häromdagen, i skolan på geografin.
Jag sitter där med kartan framför näsan och tänker "åh, där bor hon, och där bor hon",
och helt plötsligt sitter jag där och ler från öra till öra samtidigt som jag gör SO-läxan.

Och som idag.
Efter flera veckor utan någon som helst lust till någonting,
sätter jag mig framför datorn och klickar in på Blogger och ser alla era söta kommentarer.
Plötsligt blir jag alldeles varm och glad. Lycklig.  
Eller som när jag öppnar min mail,
och läser fina små meddelanden där ni undrar hur jag mår,
och jag blir så otroligt rörd.

Ni är bäst,
och jag vill att ni ska veta det.






16 kommentarer:

angelwhispers sa...

Hannah this is so sweet!! We are here when you are ready to be creative again we all know that life certainly gets in the way but in the end we will still be here!!!
Take care Chanelle xx

Anne-Eddie sa...

Takk for at vi blir priset!!
Jeg har laget en LO i min blogg, som hyller mine scrappevenner.
Den heter: TIL MINE 1000 søstre..
Vi er her bak. Kikker innom til deg når vi søker etter inspirasjon. Godt å høre at du ikke har gitt opp, men når du er klar- er vi her enda!
Klem fra Anne-Eddie :)

Susy sa...

Så fint skrivet, Hanna!

Ha det bra och jag gillar alltid det du gör, du är makalöst duktig!

KRAM SUSY

Exclusively by Mel sa...

Hanna your post was so lovely to read xx
Love, Mel.

Maritha sa...

Din lilla söthöna!!! =) Du är ju go du. tack för dina härliga kommentarer oxå.....man blir så glad!! =)

Kramen

❤ Kaia sa...

Å Hanna, så koselig....
Det er noe av det beste, og gå inn på bloggen å finne masse koselige kommentarer fra "venner" i bloggverdenen...
Ha ei super uke..
Klem fra Kaia

Louise sa...

Men Hanna, fina Hanna!
Inte nog med att du gör de VACKRASTE korten i världen, du är en sådan goding också :)
Jag älskar när du uppdaterar din blogg, blir såååå fylld med inspiration och jag kommer ALDRIG sluta följa dig - så länge du bloggar ;)
Älskar dig med!
Kram, Louise

Christina / Synål / Stina sa...

Men Hanna du är ju så Otroligt duktig så det är klart du ska ha kommentarer.
Du är Värd värenda en. M
Men visstkan ja ghålla med dig att det är en konstig kännsla att man inte känner varandra men det känns nästan så.
Ha en under bar vecka i skolan
Kram

Nena3110 sa...

I like everything on this blog, I like stamps and scrapbooking, but, in my countru, we don't have to by anything for those work, so, I sometimes works only with hands.
I like watching, thank you for pleasure!

Lori sa...

Hanna your words on my blog are too kind and I will hold them close to my heart. But it is you my dear who inspires me with your brilliance. Thank you so much once again!

Elise sa...

Oh Hanna .. how sweet of you! This is such a beautiful post .. almost poetic. :) And I too think of my blogging friends a lot and it will form a huge smile on my face. :)

big Hugs,
Elise

Cor* sa...

oh Hanna you are such a sweet girl. Your words are so genuine. We loves ya! We want to see your works girlie! You keep so many of us inspired! Glad we could do the same.

Ansi sa...

Gud va söt du e!! Känner likadant som du. Alla roliga, inspirerande och begåvade tjejer här i bloggvärden! Man vill bara lära känna alla MER! 

Annacarin sa...

Ha ha ha... du är ju för rolig! Och SÅ go'
Tack för de orden, jag har också kommit på mig själv med att sitta och tänka i samma banor som du!
Ha det bäst!
kram Annacarin

SasSa sa...


Ta hand om dig söta du! :D
Kram SasSa

Chris sa...

You're the sweetest young lady and I'm so glad I met you through blogging. Lots of love to you Hanna. Chris x