lördag, september 03, 2011

NEW! - "Roses & Swirls" Guest Designer for Make it Colourful - No Lines!


Hej :o)

Två ord. Såhär känner jag mig just nu:

GLAD
och lite
NERVÖS

För ett par veckor sedan fick jag ett mail av Zoe

Alla som följer Zoe's blogg
 vet att hennes talang är kolosal.

Det finns ingen som färglägger som hon.
I det senaste numret av Magnolia INK visar hon detta med bravur.
Hon har gjort fantastiska steg-för-steg-beskrivningar för läsaren att inspireras av.

Jag har beundrat hennes obeskrivligt läckra kort en lång tid,
och när jag fick hennes mail trodde jag knappt mina ögon.
Hon ville att jag,
 lilla, lilla jag,
 som befinner mig ljusår ifrån hennes talang,
skulle vara gäst designer för hennes utmaningsblogg under september.
Jag!?
Jag hoppade upp och ner av ren glädje.
Självklart blev mitt svar JA :o)

"Roses & Swirls"
Magnolia Butterfly Dreams Collection 2011


Man skulle nog kunna säga att det här kortet är avancerat i sin enkelhet.
Det ligger så mycket tekniker, jobb, kärlek och utmaningar bakom detta kort.
Mer om det lite längre ner... ;o)

Papper från Prima, Daisy D´s och 3endypapir.
Alla stämplar kommer från Magnolia


Det roliga med Make it Colourful, är att de inte fokuserar på själva kortet,
utan på motivet och färgläggningen.

Veckans utmaning är "No Lines".

Det innebär att det inte finns några svarta linjer efter stämpeltrycket. Ser ni? :o)
Jag måste erkänna att när jag först läste om den här utmaningen,
började min puls skena iväg och svetten bildade små blänkande pärlor i min panna.
Jag blev livrädd helt enkelt.
Inga linjer!? Hur skulle det gå till!?
Mitt självförtroende föll ner till marken som en sten.

Men efter en natts sömn och lite pepptalk med mig själv
började jag lugna ner mig.

Så... nu till den stora frågan....

~ HUR GÖR MAN? ~

1. Färga in din stämpel med din vanliga, svarta dyna.
2. Stämpla två gånger på ett kladdpapper. Du ska alltså inte färga in stämplen på nytt.

3. Det tredje trycket är det du använder dig av.

4. Färglägg ditt motiv. Tänk på att försöka skugga lite, under hakan osv. Om du färglägger med Distresser är Walnut Stain och Black Soot kanon att använda sig av.
Det behöver inte vara perfekt!
Min skuggning är MÅNGA brister. En konstnär skulle helt klart ha mycket att invända.

5. Fyll i ögonen med en svart penna.

Om du har en ljusgrå dyna som fungerar ihop med färgen/pennorna du använder,
är det naturligtvis det absolut bästa. :o)

De ljusa linjerna kommer fungera som en guide,
men försvinner under färgen allteftersom du färglägger.
Visst blir det en fin effekt!? :o)

Det är en väldigt rolig teknik, eftersom det ger dig möjligheten att exprimentera lite mer med mönster, veck och linjer.
Ser ni till exempel prickarna på Tildas stövlar? Väldigt enkelt, men samtidigt väldigt effektfullt tycker jag.

Mer tips och tricks
 hittar du inne på Make It Colourful. :o)


Distress Inks
(de färger som står inom parentes är enbart för skuggning)

Hud - Tattered Rose, Vintage Photo (Walnut Stain)
Hår - Antique Linen, Vintage Photo, Walnut Stain (Black Soot)
Klänning - Stormy Sky, Weathered Wood (Black Soot)
Stövlar & Rosett - Fired Brick, Aged Mahogany, Black Soot




Blommorna har jag klippt ut från ett papper av Daisy D's.
Chipboard - swirlarna är av Zoe's egen design.
Har färglagt med akvarellpennor.

Började med att täcka chipboarden med Dabber Paint Snow Cap (vit akrylfärg)
för att färgen från akvarellpennan skulle fästa.


Började sedan rita direkt på swirlarna med lätta, cirkulernade rörelser.
Skuggade lite lätt med en svart penna efteråt för att få mer djup.


Även fjärilen och hörnen är chipboard som jag färgat.
Fjärilen är heat-embossad i rött,
och hörnen har jag först målat med vit akrylfärg som ovan,
och sedan målat med Distress Ink, Weathered Wood.

Texten är från Magnolia, och är stämplad med Peeled Paint.
Skuggade lite med samma gröna akvarellpenna som jag använde till swirlarna runt bokstäverna för att de skulle framträda tydligare.
Färgade med Distress Ink Antique Linen runt kanterna på akvarellpappret för en lite åldrad känsla.

Det var allt för idag! :o)

Vill också passa på att be om ursäkt för att bloggen varit stilla så länge.
Det här hänt så mycket i mitt liv den senaste månaden,
både bra och dåligt.

Vill också säga TUSEN TACK för alla kommentarer på mitt förra kort.
Kan inte tacka er tillräckligt,
det betyder så mycket för mig.

kram,
Hanna

54 kommentarer:

mylkrafts sa...

Hi Hanna, this is gorgeous. Very Beautiful...

Lillemor sa...

Vilken härlig dag det är idag! Solen skiner, jag är ledig och så detta härliga inlägg på din blogg Hanna! Jag lusläser och njuter och beundrar ditt vackra kort i minsta detalj. TACK för att du delar med dig av tricks och tips!
KRAM Lillemor

Annacarin sa...

Hej Hanna!
Vilket underbart kort, så härliga detaljer!
Vad duktig du är på att färglägga, verkar vara en kul teknik. Väldigt snyggt! Tack för att du beskrev så bra hur man skulle göra.
Hoppas nu att det som hänt dig är övervägande bra och inte dåligt!
Kram Annacarin

Christina V. sa...

WOW, Hanna, this is fantastic! I'm standing here staring at this yummy, sweet card you have created and it seems like it comes out of a storybook! Lovely lovely colours you have used and very vivid and the flowers and swirls are magnificent! Thank you so much for the instructions. The age doesn't matter, it's the talent, the mind and the heart that matter! I'm sending you my love from Greece!

Exclusively by Mel sa...

Hi Hanna,
WOW! what superb colouring.
To do this with distress inks is super talented!!
Just amazing.
I adore your work.
Love, Mel. xx

Maritha sa...

Men din lilla söthöna.....du är ju för tusan lika talangfull som alla andra i dt-teamet ju!! DET HÄR VA JU BARA MAKALÖST BRA JU!! Vilken teknik du har på målningen...ojojoj!! =)

Ursnyggt och så härligt att få komma hit och få både tips och inspiration! Löv it!!

Kram Maritha

Christina C. sa...

What talent!!!! I can't stop admiring this magnificent work of art.....your coloring is out-of-this-world GORGEOUS! I love all the special details that make this such an extraordinary card....you never stop amazing me, Hanna!

Debs M sa...

gorgoeus card, beautiful colouring!! x

Henrikke sa...

Knall lekkert kort du har laget Hanna. Har ikke prøvd meg på no-lines teknikken enda, men det kommer vel snart!! Håper du har det bra.

Klem fra Henrikke

Anne-Eddie sa...

Et nydelig kort, og så effektfullt med denne teknikken med stempelet.
Det høres veldig tidkrevende ut, men du har lykkes med det !!
Klem fra Anne-Eddie

Pernilla ~Pillan~ sa...

Så så så SÅ fint!! Halt magnifik färgläggning! Håret är ju så läckert! Inte konstigt att hon mailar dig. Tack för tipsen. Kram p

Mandy's Magnolia cards sa...

wooow Hanna this is so wonderfull!
i love your creations!
greetings, Mandy

Louise sa...

Hej goding!!
Åh, jag är såååå glad att du uppdaterat, var nära att skicka ett oroligt mail men jag har stoppat mig själv, jag vet ju hur mycket du har att tänka på!

Det är så roligt att få se ngt nytt hos dig för det här är verkligen nytt! WOW! Den här tekniken har jag aldrig sett förut och det blir ju såååå läckert! Vad du är duktig! :) You blow me away :)
Vilken underbar färgkombi och helt fantastiska papper och blommor :) Roligt att få se dig skapa med chipboarden också :)

Kram!
(Och jag är då INTE ETT ENDASTE dugg förvånad el. tvekade ett uns på att du skulle mer än ro detta i land - du rockar!)

Anne sa...

FOr et lekkert juleaktig kort! Fantastisk fargelegging, GUD det håret!
Kjempenydelig den chipboard-swirlen. :)

Yulis Kartika sa...

Hello Hanna .. this is so gorgeous !! a very beautiful card :)

xoxo,
Yulis

Patricia SPI sa...

Magnifique réalisation tout en couleur ! quel plaisir pour les yeux et quel talent ! le coloriage du personnage est splendide et très réussi ! Bravo pour cette très jolie carte ! bonne continuation ! Bisous !

Delphine sa...

Your card is gorgeous, Hanna! Your no black line colouring is amazing, as much as your black line colouring:-)! The embellishments look fantastic too! Just another little work of art! Enjoy the rest of your weekend! Hugs Delphine xx

Jorunn sa...

Men Hanna, du har for lite selvfortroende, motivet er jo helt underbart fargelagt!! Du har virkelig talent, så det er ikke til å undres over at du ble spurt om å være gjestedesigner :) Hele kortet er fullt av nydelige detaljer!

Thea sa...

Wow Hanna, this is amazing! What a beautiful card, nice colors and details.

Hugs
Thea

Wendy sa...

Hanna I have to say I think you under estimate your own talent hun, I have been a follower of you for over a yr now and I must say I am a few yrs older! lol than you and would love to aspire to be as talented as you at such a young age I also loved reading the article about you in the recent magnolia mag. The card as usual is stunning must give this technic a go so take heart my love you are one talented young lady hugs.

cathylynn sa...

Hanna you are the most amazing young woman that I know. Your talent is phenomenal! I too am admiring your work of art. Soooooo beautiful!!! Your coloring is out of this world and all of your details are fabulous. Another marvelous creation by you!!!
Hugs, Cathy-Lynn

Dena sa...

Hanna! What a super brilliant card! LOVE the gorgeous reds and gingham for such a fun look. Since your coloring is out of this WORLD, it makes your card even more spectacular!! Love it!
Hugs, Dena

Carina sa...

SÅÅÅ LÄCKERT och SNYGGT. Sträck på dig och var stolt. Du är en talang och det som du gör är underbart snyggt. Ha en forstsatt trevlig helg.
Kramisar Carina

Carina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Janny sa...

Beautiful this card, Tilda the flowers, gorgeous.
hugs Janny

Diana sa...

Som vanligt är det helt fantastisk kort du har gjort. Jag tycker att det är jätteläckert med "no lines", jag har inte sett detta tidigare men det ger en jättefin effekt och du har verkligen lyckats med det.

Kram Diana

Heidi sa...

Finns bara ett ord: WOW! Jag älskar alla detaljer, dina alster är helt fantastiska!

Petra Maria sa...

Wow!!! Vad snyggt och läckert Hanna. Du är superduktig! Jag måste ta och prova det där med "no lines" :O)
Ha det bäst
Skogstokiga pysselkramar
från mig

Ansi sa...

Hejsan vännen. Vilken ära att få gästdesigna! Men inte e jag förvånad många av de kort som ser enkla ut har krävt extra arbete istället för material. Du e superduktig!! Kraaam

Elin (Ellen) sa...

OJOJOJOJ!! Vilket kort, du är såååå duktig att man trillar av stolen och ögonen hoppar ut ur skallen ;)
Så vackert kort.. intressant utan linjer runt stämpeln..

Kram kram Elin

SannaS sa...

GORGEOUS card!! absolutely amazing...as always!! =)
hugs, SannaS

Elise sa...

Hi Hanna! This is incredibly gorgeous!!! I love every single little detail that you place upon your creations! Magical colouring!!! You are AMAZING!!!! I absolutely LOVE this!

ps! CONGRATULATIONS on being GDT! You truly deserve that spot!

Hugs,
Elise

❤ Kaia sa...

Wow Hanna.
Dette var virkelig lekkert...
Nydelig fargelegging, dette kan du...
Klem fra Kaia

Barbara Sproatmeyer sa...

This is gorgeous! You did a wonderful job and your coloring is absolutely stunning! I'm so glad your joining the team this month - I'm excited to learn from you! :D

Aina sa...

Wow, så lekkert! Du imponerer stort hver gang du legger ut noe nytt. Det finnes jo ikke grenser for din kreativitet :)
Vet ikke helt om jeg tør kaste meg på denne "no lines" stempelmåten, men jammen gjorde du det superlekkert :)

Klem Aina

Kirsty sa...

Hi Wow love this technique makes her so lovely with no lines !! I just love the boots so cool the way you have done them. I love all your details and tips ! Thanks Kitty ;0)

Sassy Scrapper sa...

Hello my sweet friend. You did a fantastic job on your no lines project. I saw Zoe's and my jaw dropped I said oh no way am I going to attempt such a task. And here you are with this absolutely amazing no lines creation. I love all your details I could just look and study for hours. Your creations always leave me smiling. Have a beautiful day and I look forward to seeing more of your work.
Hugs Bonnie

Liefs Ineke sa...

Hello Hanna, this is so great. Wauw you can do it. I love your creations very much. Greets Ineke

Angelica sa...

Wow, så imponerad av dej, vilket arbete det krävs för att det ska se så "enkelt ut". Det blev verkligen en häftig effekt på din färgläggning!!!
Du planterar så många ideer i mitt lilla huvud....

Ha det bra!

Julie sa...

Gorgeous, Gorgeous, Gorgeous!!! Your no lines coloring is amazing. I love how her boots look like strawberries. The whole card is just fabulous!!!

Hugz,
Julie

Lene sa...

Hej Hanna!
Det var otroligt kul att läsa om dig i magnolia tidningen!
Du är helt enorm duktig, du har verkligen talang för detta!
stort grattis till gäst DT platsen!
Ha en fin helg!
Kram lene

Mickaela Sundkvist sa...

Du förtjänar verkligen att vara henne guest Dt och jag tycker att du gjort ett superbra jobb! Älskar ditt kort!

//mickaela

Pam Sparks sa...

Gorgeous creating Hanna! LOVE your Tilda coloring and card!

Pernol sa...

Ååååh WOW så duktig du är! Så himla snyggt du färglägger!!! Vilken rolig teknik det där är. Så läckert kort! Grattis till DT-platsen i september! Det är du väl värd!

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Jodie from Oz sa...

Hanna, your card is amazing, I love this sweet Tilda. Your colouring is stunning. I adore your rich colours, the design and details are amazing. Have a great week. hugs Jodie from Oz :)

Lena B E sa...

Hej Hanna!
Wooooow vilket underbart kort!!! :)
Motivet är så sött och du har dekorerat kortet fantastiskt fint.
Så underbart fina swirlar, blommor mm. Du är superduktig tjejen!! :)
Så kul det var att få läsa om dig i senaste magnolia tidningen, jätteskoj!! :) Grattis till uppdraget du fått hos make it colourful, det kommer du att klara kanonbra, lycka till!! :)
Ha nu en trevlig helg.
Kramar från Lena

Elly sa...

Beautifully done Hanna!!!! love the stamp with no lines. It's super!!!

hugs, Elly

Jaimy sa...

we love your creations Hanna!
have a nice weekend
greetings, Mandy & Jaimy

Grenouille Greetings sa...

Brilliant colourwork, Hanna, and thank you for the explanation. I have been seeing this style quite a bit and you are the first person who has explained how it's done! Congratulations on your guest designer spot. It' is very much deserved. Not only is your colour work fabulous but so much thought goes into the beautiful decoration of each and every embellishment on your cards. They are amazing! Oh and I saw you in the Magnolia magazine too! You are world famous and so deserving of your fame! Hugs, Lesley

Sandra sa...

Hittade hit lite av en slump... Men så glad jag är för det!!!
Vilka underbara kort och andra alster du gör! Tänk om jag kunde färglägga som du! Fantastiskt vackra motiv :)

Ha det härligt!

Monique sa...

A very beautiful card!
greetings
Monique

BA sa...

this is just adorable my dear hanna,
send you hugs
xxoox BA

krafty-kutz sa...

Gorgeous card hunni!! I see we have bothe been tagged by Mel...I swear i will kill her...LOL xx

Hobby Musician Keyboard sa...

Dear Hanna,
I Just arrived at you blog. I love your art and creative mind! I'll be watching this blog closely, thank you for giving us so much of your time and mind. You make so wonderful and lovely works!
Many Hugs from Marina from Germany
I invited you gently to visit my creative Website: Bettyscardsandpaperdesign.com