torsdag, oktober 08, 2009

Ett litet livstecken från mig....

Hej!

Hoppas ni har det bra!

Själv är jag lite trött efter en lång vecka i skolan - som ännu inte är slut!!! Känns inte som om jag orkar mer för tillfället... *suck*
Men vad kan man göra...???
Ibland känns det bara som om man vill lägga sig ner vid bänken och sova sig igenom lektionen.
Brukar inte vara trött på dagarna annars, vet inte varför det skulle vara annorlunda just nu.
Känner mig helt slut.

Pluggar matte tills fingrarna sviker mig, ändå fattar jag inte - hur kan det vara möjligt!?
Siffrorna.... vad ska man säga... flyter ihop???
Och alla konstiga problem blir bara till en enda röra, jag tror jag blir galen.
Jag vill ju.
Kanske är det just det som är problemet - jag vill lite för mycket än vad jag klarar av.
Jag vill göra bra ifrån mig och jag vill vara bra på allt, men tyvärr funkar det inte så. Och matte är verkligen ett sådant ämne - jag fattar absolut ingenting.

Låter jag negativ!?
Usch, ja, vad tråkig jag är...
Men ibland är det skönt att skriva av sig lite - Förlåt!!!

Men jodå, jag lever i alla fall! :o)
Jag antar att jag inte ska klaga.
Men ibland är det svårt att se saker från den ljusa sidan, när det är så mycket lättare att se allt som är fel.

Blir också ledsen när jag inte får uppdaterat på bloggen som jag vill.
Men den måste ligga nere ett tag, och det tycker jag är så tråkigt.

Men nu så, snart, så kommer det ett kort, kan jag lova.
Var så länge sedan jag visade något nytt kort här nu.
Lite dåligt samvete får jag allt.
Vad gör man när man inte räcker till?
När man skulle göra allt för att få dela sig själv i två, där den ena halvan gör det vanliga och den andra gör det jag tycker är roligt?

Ett Halloween kort blir det i alla fall.
Jisses, detta är svårare än vad jag trodde.
Har aldrig gjort Halloween kort tidigare, så ni får lova att inte skratta när ni får se det...! ;o)

Förhoppningsvis ligger det ute här på bloggen i morgonkväll, och det kommer också att finnas ute på min nya blogg, "My Magnolia World".

Ville bara skriva lite, så ni inte undrar var jag tagit vägen! ;o)

Ha det bra,
hoppas ni får en fortsatt trevlig vecka! :o)

Tack för att du läser min blogg! :o)

Ha det bra,
kramar från Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg pleier også å bli trøtt på torsdagen, vet ikke helt hvorfor... Æsj! Matte!!! Er heller ikke akkurat mitt favoritt fag, som du skrev: vanskelig!
Gleder meg til å se kortet ditt!
klemmer fra ida:o)

❤ Kaia sa...

Gleder meg til å se kortet ditt.
Du skal se du knekker mattekoden snart, og da går det som en lek.
Keep up the good work.
Klem fra Kaia

Monica sa...

Hej Hanna! Du får ta det vackert så du inte sliter ut dig! Det gör ju inget om bloggen ligger nere ett tag, desto roligare blir det ju när du gör ett inlägg. Du är viktigast, inte bloggen och inte skolan. Passa på och försök vila dig lite mellan varven.
Stora kramar!

Christina / Synål / Stina sa...

Vi finns kvar även om det tar någon/ några dagar extra att få in dina underbara kort.
Jag / vi väntar gärna får att se dina alster.
Ta skolan först.
Hoppas du får en bra dag i skolan och en skön ledig helg.

Kram

Lisbeth sa...

Nei, matte var heller ikke mitt fag,men stå på dette klarer du fint!!!
Ønsker deg en flott og rolig helg!!!
Klem,Lisbeth

May-Bente sa...

matte er ikke det letteste men dette klarer du...er overbevist!!
Lykke til..

Klem:))