måndag, juli 20, 2009

Nytt Kort! (#3 KAOS) - Grön & Rosa, "Especially for You"

Hej!






Hoppas ni har det bra! :o)

Än en gång, måste jag få säga ett STORT tack för era söta kommentarer! Blir så glad, finns inga ord för det! :o)
Har nu gjort klart min tredje och sista KAOS - award, förlåt att det tagit sådan tid, men nu kommer dom snart landa i mottagarnas postlådor. Ska dekorera insidorna också hade jag tänkt, men först ska jag blogga lite!
Var ju så länge sedan jag la ut ett kort här... Jag förstår inte varför jag måste vara så seg!!!
Började på detta kortet igår eftermiddag klockan två, och nästa gång jag tittar upp från hobbybordet är klockad sju!!!!!! Är detta normalt? ;o)
Men visst är det skönt, att bara koppla bort omvärlden en stund och bara vara i stämplarnas värld för ett litet tag!? ;o)
Glömma regnet som öser ner utanför med jämna mellanrum och i alla fall försöka glömma myggbetten på benen som håller på att driva en till vansinne... någon som har ett bra tips på hur man kan få dom att sluta klia!? Har testat klia-tills-det-börjar-blöda och försöka-tänka-på-något-annat-metoden, inget fungerar!
Men nog tjatat om det, nu till kortet:

Grönt & Rosa, två av mina favoritfärger just nu. Och ännu bättre: de passar fint ihop tycker jag.
Papper från Little Yellow Bicycle, Maja Design, Laura Ashley och arket med rosor - någon som vet märket?
Var osmart nog att klippa bort remsan med märket innan jag noterat det... :o( Så typiskt mig!
Brukar försöka spara alla remsor och sätta på anslagstavlan, men jaja, jag är hopplös!
Det här med ordning och reda har aldrig varit min starka sida... Brukar sluta med att allt ligger i en enda stor röra på golvet. (till mammas stora förskräckelse)
En ny (för mig) Tilda, tycker så mycket om henne redan!
Så söt där hon sitter i sina hänglsebyxor, med huvudet lite på sned, kanske funderar hon på något?
Har färglagt med Distress Ink på akvarellpapper, och precis som alltid, har jag lagt en liten skugga runt motivet med en grå ProMarker penna - Cool Grey 1.
"Distressade" kanterna på akvarellpapperet med Vintage Photo och Walnut Stain.
Två små blingstenar har fått bli knappar till Tildas byxor.
Den vackra texten "Especially for you" från Magnolia är Embossad i silver.
Kom inte på att jag ville ha texten där förrän kortet var klart... Gissa om jag var nervös när jag stämplade!!!???
Tänk om det skulle bli kladdigt och flyta ihop när jag embossade... men tycker nog att det blev ganska okej?

Denna vackra blomma är ur Magnolias nya kollektion, Lazy Summer Days. Så många fina stämplar! Inte bra för ha-begäret... och definitivt inte bra för min plånbok!!! Har målat med Distress Ink och gått lös med glitterlim, Stickles Diamond och Glitz Stickles, Champagne.

Ursäkta den suddiga bilden... men här är i alla fall texten "KAOS" (Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje) som är bokstäver utstansade med hjälp av Quickutz. Här kan ni också skymta hur jag embossat alla kortets kanter med silverfärgat UTEE.

Distressat tags, spets och blingstenar, samt ytterligare två uppstämplade blommor ur Magnolias Lazy Summer Days Collection.

Närbild på det lilla hjärtat som hänger från spetsen i en ringögla.

Till slut den lilla blomgruppen och skylten där mottagarens namn ska stå. Men det tänker jag inte avslöja ännu! ;o)

Det var allt för idag!

Kram från Hanna

28 kommentarer:

Sinikka sa...

Men gud Hanna, vilket underbart fint kort. Suverän färgläggning, otroligt fint papper och så fina detaljer.
Den som få detta kort måste bli så glad så.
Tycker faktiskt att du skall lämna in kortet även till Camillas blog candy. ANtar att det är hennes skiss du har använt. Helt klart en vinnar kort.
Kram Sinikka

Annacarin sa...

hej Hanna, ett underbart kort, du har ett sådant öga för färg och detaljer! Jag håller med dig, det blev riktigt bra med texten embossad... förstår att du var orolig när kortet nästan var klart
;0)
Kan bara tala om att min tid oftast rinner iväg för mig med när jag sitter och pysslar.. mindre onormalt när vi är två då. hi hi

Kram Annacarin

Marie-Louise sa...

Du, ordning eller inte.....hur fina kort gör du??? Det är så snyggt! Gillar verkligen ALLT med kortet, du är ju bara bäst! Håller med om att man glömmer tid och rum när man pysslar.....jag lovar att jag bränt vid både det en och det andra när jag försvinner in i stämplarnas, papprens och dekorationernas underbara värld.....hihihihi
Stor kram från mig!

Lena Katrine sa...

Åh, herlighet! Jeg blir helt målløs! Så fantastisk vakkert! Nydelige farger, et helt fantastisk malt motiv, og alle de nydelige detaljene!!! Jeg bøyer meg fullstendig i støvet!!
De er utrolig heldige, dem som mottar disse awardene fra deg, vennen!

Ha en superfin kveld! Go'klem

Tussemaja sa...

Så otroligt fint kort! Bra jobbat tjejen! Ordning eller inte :) Och tid tar det, ibland mer tid, men det är kul och avslappnande. Kul att du var inne hos mig och kikade.

Viddan sa...

Du är så otroligt,otroligt duktig, Hanna!!!
Jättefint!
Jag har också 3 kaos-awarder att göra (skäms) men ibland är det bara så...
Kram, Lena

Nina sa...

Du milde måne, for et vakkert kort *sukk* Nydelig malt, flotte detaljer og herlige farger :)

Monica sa...

Först och främst, grattis till dina två awarder i inlägget nedan :-) Dem förtjänar du verkligen med alla fina saker du har gjort!

Ditt kaos kort är helt underbart! Vilka detaljer du får med. Jisses! Kortet blir som ett riktigt konstverk. Otroligt fint med glittret på blommorna. Precis som grädden på moset :-) Mottagaren kommer bli jätteglad!
Nu ska jag pyssla lite, har varit lite dåligt med det på sista tiden. Och tiden går som du säger på tok för fort. Helt otroligt vilken "dimma" man går in i när man väl sätter sig ner hihihi :-)
Kram kram!

Ruth sa...

This is so pretty and has so much detail ..no wonder it took you so long to make it! It's stunning,Ruth x

Kamilla sa...

OOOOh Hanna, du är fantastisk!!
Kortet är helt underbart :D
Nä, jag håller med de andra, kreativ kaos främjar skapandet ;)
Kram kram

Riet sa...

Ohhh wowww Hanna,what a beautiful card,l love the image and colours.
So gorgeous papers and details.

Hugs Riet.x

Gertrud sa...

Vilket underbart fint kort i rosa och grönt. Helt ljuvligt med fina detaljer. Tycker mycket om det. Kram Gertrud

Anonym sa...

Jättesött! underbara färger och dekorationer.
Kram /Hanna

Unknown sa...

Hanna... jeg sitter bare helt lamslått og kan nesten ikke tro at du bare er 13 år!!!!!!!!!!!!!!!
Du er utrolig dyktig!! så herlige kort du lager, så nydelig designet og så utrolig vakker fargelagt!!!!

Helt fullstendig stum av beundring!!!!

Klem,
Jorunn

❤ Kaia sa...

Utrolig flott kort Hanna, Nydelige papirer og farger. Motivet var helt nydelig fargelagt, du er så flink.
Heldig er den som får det....
Når det gjelder myggstikk, så har apoteket noe som heter Eurax, det funker alltid på meg iallefall.
Ha en flott kveld.
Klem fra Kaia :o)

Susanne sa...

Men sååå underbart fint kort!! Jag blir ju helt stum!!

Tack för titten hos mig!

Kram
Susanne

Sarah sa...

Helt fantastisk fint kort du har lavet. Grøn og pink er super flot sammen. Jeg er virkelig imponeret over hvor dygtig du er og hvor mange fine detaljer der er på dine kort.
Glæder mig til at se meget mere fra din side...
Hav en dejlig dag.

May-Bente sa...

Det var en utrolig herlig sammensetning av papirene. Skjønne farger. Fantastisk kort, Hanna!!!
Digger det!!!!
Masse flotte detaljer....WOW!!!!

Klem:))

Anonym sa...

gorgeous card with lovely little details.
hugs
Kate x

Josefa Laura sa...

Wow,i don´t have a word to descrive yor beautifuls cards..you are fantastic..jlaura

Penni sa...

Wow Hanna - you really are a very talented young lady. The cards you make are stunning.

Hugs
Penni
X

Vicki sa...

Wow Hanna, you are a very talented young lady for 13, you have a beautiful blog and your cards are beautiful too!

Hugs

Vicki x

Erica sa...

Blir lika stum av beundran denna gången. Du är otroligt duktig och detta kort var hur härligt som helst. Helt underbara fär och fanatstiskt dekorerat.

Kram Erica

Malin sa...

Underbart kort!! Och såååå snygg färgläggning! *WOW*

Kram!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Majj gadd vad vackert kortet är tjejen! Så sprängfyllt av fina detaljer och man kan inte se sig mätt på det!
Den som får emotta någon av dina KAOSer kan känna sig lyckligt lottade!

Får också passa på att tacka för awarderna i nedanstående inlägg! Ska blogga dem så fort jag har tid, ok?

Hoppas annars att allt är bra med dig - och att sitta länge vid scrapbordet är du inte ensam om! Speciellt inte i detta usla väder vi har för tillfället! *ler*

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

Anonym sa...

Wauw det er et smukt og flot kort.
Sikke nogle dejlige farver du har valgt.
Din farvelægning af stemplerne er verdensklasse.
Jeg har lavet et link til din blog på min www.dot-scrap.blogspot.com
Jeg håber det er i orden..? Ellers må du kontakte mig.

troll13 sa...

Sikken et skøøønt kort du har lavet og sikke mange dejlige detaljer du har lavet. Helt igennem gennemført.

Anonym sa...

Hej på dig! Vad du är duktig, ÄLSKAR dina kort!!! Det här kortet är nog min favorit, älskar färgerna, den söta stämpeln och hur du färglagt den, blommorna ditt lager-på-lager, ja hela kortet är helt UNDERBART!!!

Kramisar från Susanne