tisdag, juli 28, 2009

Trött på smutsiga stämplar som inte fastnar???

Hej!
Ännu inget nytt kort, men det kommer! ;o)
Idag har hela dagen gått åt till att städa hobbyhörnan - det behövdes!
Borde nog ta och städa där oftare tror jag... ser till och med bordsskivan nu! *ler*
Passade också på att rengöra mina stämplar. Det är ju så tråkigt!
Brukar inte göra detta särskilt ofta, bara någon gång i månaden brukar jag tycka räcker.
Dessutom blir dom aldrig 100% rena när jag tvättar dom, och då känns det som ogjort arbete.
Men så hittade jag några tips på internet...
Och titta! ;o)

Ser nästan nya ut! ;o)
Tog lite tid, men det tyckte jag att det var värt.
Är ju alltid lite roligare att pyssla när allt är rent och snyggt - tycker jag i alla fall.
Tappade upp varmt vatten i en skål som jag inte var så rädd om, tog stämpelrengöringsmedel på och doppade ner hela stämpeln i vattnet. "Gnuggade" lite med disktrasan, tog upp stämpeln ur vattnet, tog mer medel och torkade sedan av dom med handduk.
Många av er, har kanske precis som jag råkat ut för att stämplarna inte fastnar - varken på akrylklossen eller på förvaringssystemet?
Skölj under varmt vatten och torka av med handduken.
Många av er, har säkert redan testat detta, men tänkte att det alltid kunde vara ett tips för någon! ;o)




Ha det bra!
Kramar från Hanna

11 kommentarer:

Annacarin sa...

Hej Hanna! det var ju bra tips, har ju lite blandade sätt att fästa mina stämplar vid klossarna=)
Kram Annacarin

Camilla sa...

Hejsan Hanna!
Vad mycket fint du har gjort här.
och tack för tipset om stämpelvård, det var super.
Dom ser nya ut;)
Jag har också städat i min hörna så snart kan jag fota och visa er.
Åh, vad roligt att läsa frågorna och dina svar.
Du är så duktig Hanna:)
Grattis till publiseringen i Norska Ett Trykk.
Kramar Camilla

Biggan sa...

Tack för tipset! Jag har många som behöver en ordentlig tvätt!

Eva J sa...

Hejsan!
Tack för tipset det är ju så roligt när allt ser fräscht ut och det håller ju mycket längre också.
Kram

❤ Kaia sa...

Hei.
Jeg har hørt at stemplene blir bedre når du ikke rengjør de. Men sånn er det vel med det meste, mange forskjellige meninger .
Ha en fin kveld :o)
Klem fra Kaia

Sarah sa...

Hvor er de blevet flotte stemplerne.
Jeg renser næsten aldrig mine stempler - men på denne måde kunne jeg måske overveje det.
Hav en god dag.

sylvia sa...

hi
what a great blog you have!
hugs sylvia

Monica sa...

Oj vilket bra tips! Jag skäms för att säga det... Men jag har aldrig gjort mer än skjölt av mina... Det är nog dags att göra det kanske och då får jag ju testa ditt tips! Men jag älskar distress och Dew drops dynor, de är ju jättelätta att skjöla bort eländet på :-) Tyvärr går det ju inte alltid att bara köra med dem... Uhmmm... Hoppas du har det bra annars! Kram kram!

May-Bente sa...

Takk for tipset, det skal brukes!!

Klem:))

Kamilla sa...

ÅÅå så bra tips :D jag är lite nitrisk med mina stämplar *fnissar* jag rengör dem direkt...det är nästan som att jag knappt hinner stämpla *hihi*
men visst är det skönt när det är städat undan lite :D
kram kram

Pernol sa...

Hej Hanna!

Vilka superfina alster du gör!!! KAOSen nedan är ju kanónsnygg med alla detaljer!
Smart tips om stämpelvård!!! Det måste jag testa!
TACK för dina kommentarer i min blogg! Det är alltid lika kul att läsa dem!

kjaaaaam Pernilla